hvad fanden [21:44]

hvad fanden
siger jeg, når bussen kommer for sent
eller for tidligt
hvad fanden
siger jeg til de sjælløse øjne, der smiler til mig
fra reklamerne plastret stramt op
på stoppestedernes glatte mure
hvad fanden
siger jeg, hvis nogen kigger underligt på mig
mens jeg går helt fredeligt ned ad gaden
eller skærer ind foran mig i køen
jeg bryder mig ikke om menneskelige kødknive
og slet ikke tyve centimeter foran mig
hvad fanden
siger jeg, da politibetjenten lægger mig i håndjern
hvad fanden
svarer han
og et øjeblik ser vi uforstående på hinanden

Skriv et svar

