Polyrytmik [15:58]

mit hjerte banker på
   jeg banker på en
      et hjerte, der ligger som et
det er klappet som et sus gennem publikum, jeg åbner
   dør, en brystkasse som en skattekiste i kisten, hans hjerte
      hvilket som helst organ på bordet
blot for at forsvinde ind i endnu et kammer
   slår ikke længere, lysene slukket i huset
      lunkent og blodigt som hans kærlighed
en labyrint af lukkende døre
   et eller andet stille sivende ud af mine årer og ind i
      og drivende af mig som regnen, hans tag
tusind munde, der lukker sig omkring mig
   fedtlagre på baller og lår, alle de måltider
      ikke kunne beskytte mig mod, regnen der driver ind
når anmelderne tier stille
   han ikke længere vil ride af mig
      i mine øjne som en sorg, jeg ikke selv har undfanget
selv kritikken er død fra mig
   alle de vaner, han ikke længere vil forbedre
      hvordan får jeg mit hjerte til at banke
hvordan får jeg alle publikums hjerter til at
   hvordan holder jeg rytmen i gang
      i takt med det, der ikke
banke
   hvordan fastholder jeg
      længere
i takt?
   takten?
      slår?

Skriv et svar

