MATRIX

Erik Scherz Andersen har udgivet en online digtsamling på sin nystartede hjemmeside Weltscherz. Det er spændende nytænkning af bogen, og jeg begynder allerede at tænke i, hvordan jeg kan følge trop, næste gang jeg har en bog klar til udgivelse.

Der er mange læsepræferencer; nogle tager computeren med i tasken når de ikke orker at slæbe bøger med – for andre er det omvendt – nogle sidder bedst ved computeren – nogle bedst med en bog; det giver mening både at være on- og offline.

Der er også forskellige præferencer for, hvordan man tager sin litteratur ind: nogle læser helst, nogle lytter helst, og også her giver MATRIX begge muligheder.

schelzwerz

Helt uanset formmæssige overvejelser er MATRIX et af de bedste stykker litteratur, jeg har læst. Der er så meget levet liv derude, der ikke kredser om at skrive en bog eller gå og tulle-tænke over sin eksistens, og digtere (mig selv inklusiv) tager tit den alt for oplagte rute og ender med at skrive en bog om, hvordan det er at skrive en bog.

Virksomhedsledelsesdigte er det nye sort, og også på denne front glæder jeg mig til at følge trop – ikke med managementpoesi, for det eksisterer hermed allerede og jeg har ingen erfaring på området; men åh, litteratur om noget andet end litteratur eller hvilke filosofiske overvejelser, der falder én ind, mens man sidder/går/står og prøver at finde på litteratur: Jaforhelvedetak!

Skriv et svar

