Barndomsdigt 28. Kældertrappesnak. 14.47

Vi sidder på kældertrapperne

og taler sammen

Vi er lige nøjagtigt

blevet for gamle til at lege

Billy vil gerne være min kæreste, (men han er så kluntet og barnlig, og lugter af sine madpakker, så jeg siger pænt nej tak)
Ulrik fortæller om hullet derhjemme

der ligesom altid har været der, i badeværelset-

Han stikker sin barnepik ind i det, for som han siger

”jeg vil bare gøre det”.
Javel, ja, men hvorfor fortæller du os det?

Så forestiller han sig at hullet

er Karens eller Kristines

og måske andres, der starter med K, det kommer vi ikke nærmere ind på.

 

Derhjemme ringer jeg til min kæreste,

der bor i Vanløse

og fortæller om Billy,

han siger, at jeg da bare skal sige ja, hvis jeg vil

og jeg bliver dybt ulykkelig

og mine veninder må trøste min sorry ass

og jeg tuder i min mors seng

og hun kommer hjem

og synes jeg skal løse det

og jeg ringer til min kæreste

med veninderne på hver sin side

og han vil meget gerne være kærester, og han er så sød,

og siger ”bare rolig” igen og igen

og jeg synes, det er fint at sådan et væsen,

der engang skal blive til en mand

kan være så følsomt,

det synes jeg virkelig er rigtig fint

Skriv et svar

