Barndomsdigt 6, Kalle. “12.29”

Jeg er bange for Kalle
sådan generelt
Vi var vist venner engang
men så blev vi 11,
men så vil han hele tiden trampe på mig
og råbe grimme ting
også – især
når de andre kan høre det
Klasselokalet er blevet et ulmende helvede
Min mave er fuld af knuder

Kalle er rasende
for han kan ikke finde sin madpakke
Kalle får vist lyst til at smadre hele verden
eller slå ihjel
Kalle bliver ved med at spørge, om jeg har taget hans madpakke, selvom jeg siger nej,
Kalle vil proppe klasselokalets kost op i fissen på mig,
hvis jeg har taget hans madpakke
Jeg har ikke taget hans madpakke
Han finder den i det andet rum
i sin skoletaske
og bliver måske forlegen
sådan vil jeg i hvert fald gerne huske det

Skriv et svar

