FORSØG MED LÆNGERE DIGTE “18.01”

Jamen, lad os så blive til!
Der er intet at vente på,
når vi kun har hinaden.
Eller os selv.
Så skab dig!
Vær en morgenhymne, for helvede.
En morgenfrue.
De har hoveder som løver, børn har malet,
vær sådan én, ja for helvede,
vær sådan én!
Vi kunne pakke en kurv
eller et helt hus ned i rygsæk
og rejse langt, langt hjem –
ja, hvor i alverdens kunne man ellers ende?
Hvor jeg er, er jeg hjemme.
I tipi på bakkens top
indpakket i sne på svenske klipper
i hytter
i huse
i lejligheder i København
en helt masse Amerika
bagsæde, forsæde
slå fødderne op
og læs en bog!, endnu bedre skriv! en bog!
skriv mange bøger!
giv dem til mig med autografer i,
saml på autografer
fra venner og familie
saml på billeder, du ikke tager,
kys mine øjenlåg, når jeg sover
kys mine hænder farvel

En dag, dør jeg, min skat.

Du behøver ikke vende dig til tanken –
Det er sådan, det er

Så lev med mig nu, allesteder, elskede
Hvor skulle vi dog ellers være?

Skriv et svar

