FORSØG MED LÆNGERE DIGTE II. “18.08”

Hverken trompet kan man spille
eller ord skrive
Jeg er måske kun et eksperiment
i dit syge hoved

Så du har gemt min Virginia Woolf bog, din satan
Nu skriver, skriver du
ingen bøger til mig
blot lange sms’er
med alt det,
jeg skal huske at købe ind
alt det jeg skal skaffe
og bortskaffe
inden det bliver mørkt
selv lytter du mest til dine gamle LP’er
med lukkede øjne/mens du kigger på dine neglebånd
Jeg vil smide dig ud med badevandet!
Jeg vil bande dig langt væk
og ikke bager kager med menstruationsblod i
for jeg vil ikke have, at du skal blive
jeg vil ikke have dig liggende som en hullet hynde på stuegulvet
jeg har nok i plankerne og i musikken for migselv
jeg behøver ikke det stereo og den joint, du bidrager med
ikke dine beskeder
om alt det andet, jeg skal skaffe til vores fællesskab
jeg behøver ikke dit karlekammerskab,
som meget vel kunne vælte ned over dig lige nu
Nu hvor du har aflåst alle hjørneskabe
må jeg komme til her af alle steder
måske har du gemt Virginia her
der kunne SAGTENS ske et hændeligt uheld

Skriv et svar

