FØRSTE LUDERDIGT (pick a sin we’re at war)

luder luder pants on fire spreder af uhygiejniske former for nærhed sygdomme af hjertet som far-mor-børn med helt forkerte undertoner skuespillerne fordelt i helt forkerte roller, barnet som voksen og den voksne som kvinde, eller som usynlig mand usynlige muligheder spredende sig ud fra bordellet som en ivrigt selvkneppende virus, sygdomme af hjertet som eksponentielt voksende hudsult som en fedtrand om fire hamrende kamre, hænder der griber ud og omkranser noget blødt, et bryst en balle en smilende kind, kast hende i søen og se om silikonen flyder kosmetiske operationer ikke forfængelighed ikke frynsegoder men en redningsvest om brystet, du siger at grænser redder liv at undertrykkelse er en form for omsorg men store terapeut, du som er i himlens registre, hvordan overtaler jeg min krop til at sælge sig selv til samfundet når jeg er den bro der skal brændes for at nå det forjættede land, landet uden jætter, uden primale kæmper med deres sværd af kød og blod og deres skjolde af malede talende munde spyende sæd der får ukrudt til at spire, og alle de kønssygdomme, forkølelsessår og barnesår og kærestesorg og begær dunkende i maven som en jætte der banker på, bekæmp dem indefra med steriliserede mavefornemmelser, kvælertag som korset om den ulideligt talende hals, “jeg prøver så indædt at elske dig men du insisterer på at have unævnelige lemmer der spreder sig som tentakler som sædceller som infektioner ud gennem mine arme”, pants on fire bekæmp ild med andre former for ild, renselsen lutrelsen i den hellige kirke op i hvid røg en pave som et helligt spøgelse af civilisationens første chok ved mødet med civilisationen, den hellige kvindes råbende mund, pick a side a sin a set of genitals we’re at war another revolution of the same old record we will never surrender to anyone’s ejaculating heart, ingen ingen ingen skal slikke min hellige kebab uden først at aflægge ed om tanker der følger feminismens hellige trafikregler, luder luder så bukserne flyver og lander på et trafiklys hvordan skal vi dog finde vej ud af hinanden hvordan skal vi forholde os til kussens kneppende kaos på anden måde end ved at holde hinanden blidt for munden og bede bede bede

14 thoughts on “FØRSTE LUDERDIGT (pick a sin we’re at war)

        • Det har jeg meget svært ved at forestille mig er tilfældet. Digte er jo en fiktionsgenre, og fiktion kan traditionelt slippe afsted med bredere rammer end f.eks. aviser, uden at nogen løfter et øjenbryn. Men hun har slet ikke skrevet nok af dem til at fylde en bog, så det bliver ikke aktuelt hvis hun ikke skriver flere. Og samme historie med mig, naturligvis…

          • Hvad med dig? Du kommer heller ikke til at fylde en bog?
            Det kommer vel an på antallet af sider. Officielt er en bog en bog fra 17 sider og opefter.

            Det er sandt. Digte kan være fiktion. Digte kan være så meget.
            Ligesom virkeligheden kan det. Der findes mange virkeligheder.
            Selv samme menneske kan have flere virkeligheder. Det er fascinerende.

            • Jeg har fyldt tre bøger indtil videre og skal nok få fyldt flere. ;) Men specifikt mht. luderdigte: Det vil tiden vise. For mig er det unødvendigt stressende at lave faste planer om et værk jeg måske, måske ikke har inspiration og drive nok til. (Løse ideer er selvfølgelig noget andet – af løse ideer har jeg nok planlagt 5-10 bøger der aldrig blev skrevet. (: )

              Jeg tror, min nuværende grænse for hvad jeg synes jeg kan tillade mig at kalde en digtsamling, går ved en 40-50 sider. Og helst 60.

  1. det er så vildt dunkende som en krop der løber, eller et dyr, der jager, eller et svar, der jagter et spørgsmål, der igen rejser en mur, man kan løbe panden mod. det er først og fremmest en krig for øjet, der læser; en krig der gælder, ikke bare døde klicheer om før og efter, men en krig på ord, der ætser det papir, den er skrevet på, og den skærm, hvis opløsning aldrig bliver høj nok til skrift, som det her. Yay og thumbs up!

Skriv et svar

